גישור גירושין, אתם תודו לעצמכם שבחרתם באופציה הזאת כדי לסיים פרק בחייכם

קודם כל ולפני הכל, מה זה גישור גירושין?

אמנם יש בהחלט מבנה לגישור גירושין, אך בתוך המבנה הזה התהליך עצמו יכול להיות קולח מאוד ונותן מענה אמיתי וקונקרטי לצרכים הייחודיים של כל זוג ספציפי. שוב, זה היופי שבגישור – והסיבה שבחרתי לעזור לזוגות בתהליך תומך ויעיל במיוחד זה.

צילוםfreepik

תהליך גישור הגירושין הינו תהליך קולח, ששונה מאוד מדיונים מתנגחים בבתי משפט, אלא להפך. תהליך גישור הגירושין הוא נוח ויעיל לאנשים ולזוגות פרודים שהבינו שרוצים להתגרש בשלום.

איך גישור גירושין  זה כמו לפתור פאזל?

לרוב האנשים אין ידע רב לגבי אופן הפעולה של גישור. המטאפורה של הרכבת פאזל, פעילות שרוב האנשים מכירים, עוזרת מאוד להמחיש את התהליך. גישור בדרך כלל לוקח הרבה פחות זמן מאשר התדיינות בגירושין – לרוב עניין של חודשים לעומת שנה ומעלה עם גירושין במחלוקת. אבל זה לא אומר שמתווכים "מקצצים פינות" בזמן שאנחנו עוברים את התהליך עם הלקוחות שלנו. עלינו לעזור ללקוחותינו לדון ביסודיות בכל הנושאים, כדי שיוכלו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר האפשריות עבורם ועבור משפחתם.

ישנם צעדים רבים הקשורים זה לזה אנו צריכים לבצע את הזוגות שלנו במהלך תהליך זה. וכל צעד / החלטה תלוי לרוב באחרים בדרך כלשהי. ואכן, בגלל יחסי הגומלין הללו, ייתכן שיהיה על בני הזוג להזדקק לסידור מחדש של כמה מההחלטות הקודמות שלהם מכיוון שהעובדות והאפשרויות שלהם חושפות את עצמם באופן מלא יותר. וכל זה טוב – הכל חלק מהתהליך.

 

  אם נחזור לתמונת "לפתור פאזל", הנה כמה עצות הן לבעל הפאזל והן לזוג המתווך: 

הניח את כל החלקים ואז התחיל למיין אותם: לפני שתתחיל פאזל, עליך להציג את כל החלקים ואז להתחיל לראות כיצד הם קשורים זה לזה (לפי צבע, צורה, תבנית וכו '). בגישור, לפני שמתקבלות החלטות סופיות ו"מודעות "בנוגע לכספים, הורות ונושאים אחרים, עליך להיות בעל ידע על כל המידע המשפיע על החלטותיך. חשיפה מלאה היא חובה מוחלטת.

התחל עם האזורים הפשוטים יותר, ואז התמודד עם החלקים הקשים יותר: בעזרת פאזל, זה אומר ליצור את המסגרת לפאזל, שכן קל לזהות את חלקי הגבול (שיש להם לפחות צד ישר אחד). בתיווך, כמובן שיש לדון בכל הנושאים באופן יסודי, אך לרוב מומלץ להתחיל עם הנושאים הפחות מסובכים.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים