קורס דיגיטלי – ללמד ברשת ולהרוויח

רכשתם ידע ואתם רוצים לחלוק אותו? אתם בעלי מקצוע הרוצים פלטפורמה בה תוכלו ללמד אחרים? התמחיתם בעולם מסוים וכעת אתם רוצים ליזום ולייצר מקור פרנסה מכך? בעבר, במידה והייתם רוצים להעביר קורס בתחום מומחיותכם ולהרוויח מכך כסף, הייתם נדרשים לעשות זאת באופן פרונטלי. לשכור אולם או כיתה, להביא את כל הציוד ולהביא את הקהל באופן פיזי למפגשים, בכל פעם מחדש.

את כל הסרבול והמורכבות של הקורס הפרונטלי, מחילפה כעת המגמה של לימודי ידע באמצעות קורס דיגיטלי. הקורסים הדיגיטלים הפכו לא רק לאופציית למידה מועדפת הן על ידי יזם הקורס והן אצל קהל הלומדים אלא גם למקור הכנסה נוסף, העושה שימוש ביתרונות  המספקת רשת האינטרנט ובקידמה שהיא מכניסה לחיינו. ניתן כעת לומר בבירור, כי המהפכה שעשה עולם ה- E-COMERCE מול עולם הקניות הפיזי, עושה כעת הקורס הדיגטלי מול עולם הלמידה.

קורסים דיגיטלים נהפכו כאמור לתופעה רווחת ומתפתחת בצעדי ענק ויותר  ויותר אנשים מתפרנסים מהם בצורה מכובדת, כמו גם גופים ממסדיים וארגונים. בניגוד למה שנוטים לחשוב, קורסים דיגיטלים עוסקים אינם עוסקים רק בלימוד IT או תחומים הקשורים לתקשורת ומחשבים. כיום, ניתן למצוא כמעט בכל תחום, קורסים דיגיטלים: בריאות וכושר, ציור ונגינה, צילום וגרפיקה, מקצועות טכניים מסורתיים, הוראה, השקעות בשוק ההון ועוד ומבחר עצום של נושאים מגוונים, בכמעט כל תחום.

היתרונות של קורס דיגיטלי

העולם הדיגיטלי וההתקדמות הטכנולוגית, מאפשרים לפתח, לבנות ולהקים קורס דיגיטלי ברשת, במאמץ ועלות קטנים ולהשיג כנגד רווח גדול. העובדה, שבעצם נפתחה בפנינו פלטפורמה נוספת, מעבר לפיזית, דרכה נוכל להפיק רווח מהידע שלנו, היא לבדה יתרון עצום. 

בנקודה זו, חשוב לציין, כי כשאנו מדברים על רווח, אנו כמובן מתכוונים לרווח כספי, כתוצאה מרישום ללמידה בקורס הדיגיטלי של גולשים החפצים בכך. אך חשוב להדגיש, כי רבים דווקא מקימים קורסים דיגיטליים חינמיים, כאשר הרווח שלהם נוגע לחשיפה אישית או של השירות שהם מקנים, בניית היותם אוטוריטות בתחומם, דרך מועדפת ליצירת קהל נאמן, וכן פלטפורמה לאיסוף DATA וקידום מכירות. וכן, לעיתים ישנם גם מקרים של העברת ידע באופן וולנטרי לחלוטין.

להקמת אתר או פלטפורמה להעברת קורס דיגיטלי יתרונות נוספים:

חיסכון בעלויות. אין צורך לשכור מקום לימוד ולשלם הוצאות תפעול בגינו או כל הוצאות אחרות כמו ארנונה, חשמל, ניקיון וכד'. גם אין צורך לשכור צוות שיתפעל את המקום ויקבל את המגיעים בשעריו. הרשת מאפשרת לקיים את הקורס באמצעים מתקדמים שעלותם קטנה וסבים בעיקר סביב תקופת ההקמה. לאחר מכן, בכוחו של הקורס לרוץ באופן כמעט אוטומטי, בלי לדרוש נוכחות פיזית לא של המלמד ולא של התלמידים.

מקור רווח נוסף. הקורס הדיגיטלי אינו חייב להחליף את זה הפיזי. הוא יכול להתקיים במקביל ולספק ליזם, אפשרות לרווח מקביל, שאינה גוזלת ממנו את הזמן הנדרש להמשך העברת הקורס באופן פרונטלי.

גמישות. זהו יתרון מהותי והוא נוגע הן לצד יזם הקורס והן ללומדים. רבים עורכים קורסים המועברים באונליין, אבל רבים יותר, מעלים לפלטפורמת האתר, קורס דיגיטלי, מוקלט מראש. כך, ניתן להעביר את הקורס בכל שעה ולא נדרשת נוכחותכם הפיזית. הכסף עובד גם כשאתם ישנים. במקביל, הגמישות של הצפייה בקורס בכל זמן שנרצה ובכל מקום שנהיה בו, מגדילה את היכולת שלנו ללמוד באופן נוח ובקצב שלנו, בלי להפסיד משהו, במידה והחמצנו שיעור פיזי.

גשר על פני המרחק וגיל. הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת לפוטנציאל גדול יותר תלמידים להתקיים. המרחק אינו מהווה גורם בולם. כולם יכולים להשתתף. גם תלמיד מנהריה, יכול להתחבר בקלות לקורס שהופק באילת ואדם בגיל השלישי יכול ללמוד באנונימיות מקורס בו צופים גם בני 30.

איך מקימים קורס דיגיטלי?

הידע הוא שלכם ויכולת ההוראה היא מתנה שניתנה לכם אבל בכל הנוגע להקמת קורס דיגיטלי, ראוי שתיעזר במומחים, לפחות בשלב ההקמה. בשלב זה העבודה היא רבה וכוללת מלבד התכנים הפיזיים, כמו צילומי השיעורים, הכנת מצגות ועזרים וכו', גם את הצד הטכני והעיצובי, הנוגע לאתר, שכן טיוב של האתר ימשוך אליו יותר ויותר גולשים מתעניינים ואף יעלה את דירוגו במנוע החיפוש של גוגל.

בנוסף, יש צורך לפתח את האתר עצמו מבחינת פיצ'רים, יכולות ותוכנות. ממשקי הצפיה בקורס, ההיררכיה של הדפים בו, מערכת הרשמה ועדכונים וכן מערכת המאפשרת תקשורת בינך לבין הלומדים. כן צריך להשקיע ביצירת מערכת סליקה מאובטחת, במידה ונדרש לשלם על הקורס, מערכת הרשאות ופלטפורמת מבחנים, תרגול אונליין ומשוב. יש לשים לב כי על הקורס הדיגיטלי צריך להיבנות באופן רספונסיבי, כך שיתאים עצמו לכלל המסכים: מחשב נייח, נייד, טאבלט וסמארטפון, אחרת, הקורס יאבד מיתרונותיו הרבים.

את כלל המשימות האלו מומלץ לעשות באמצעות מגוון מערכות פיתוח ותוכן של פלטפורמות ניהול קורסים דיגיטליים. ישנם רבים  ומגוונים כאלו, הניתנים להורדה ברשת וחלקם גם ללא עלות. אולם חשוב לזכור: ברבים מן המקרים, לא רק הפנים שלך ישתקפו בסרטוני הקורס. הקורס והאתר בו הם נמצאים, הם הפנים של העסק שלך. כדאי להשקיע בשלבי ההקמה בפיתוח, אפיון, תכנון והקמת ממשק מתקדם, שייתן גם חווית משתמש טובה. 

לכן, גם כדאי ורצוי לשלב ידיים עם סוכנות דיגיטל מקצועית המתמחה בבניית אתרים, בכלל ובפלטפורמות קורס דיגיטלי, בפרט. סוכנות שכזו יכולה לספק לך הן את פיתוח הפלטפורמה והן את כל המעטפת העיצובית והטכנית וכן את כל עולם השיווק של הקורס למתעניינים פוטנציאלים ואת קידומו ברשת.

'ירדן דיגיטל' הינה סוכנות דיגיטל מהמובילות בישראל. אנו מפתחים פלטפורמות מקצועיות ייחודיות ומערכות למידה לקורסים דיגיטליים, המעניקים לקורס נופך של מקצועיות וחדשנות.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים