ארגוני הפעילים פרסמו את פרטי ציידי הנפשות המיסיונריים ליידע הציבור

על רקע הסקירה ההיסטורית על מעצר בני ישיבות במאבקם נגד המסיון בשנת תשכ"ד, הפנה אותנו אחד הקוראים ל'ארכיון המדינה', שם מופיע עלון של ה'פעילים', ובו מתפרסמים תמונות מסיונרים.
כזכור, בשנים האחרונות, במסגרת יוזמה דומה, לפרסום תמונות ציידי הנפשות, וזאת על מנת שההורים יידעו לשמור על ילדיהם, ביצעו השלטונות גל מעצרים, במטרה להרתיע את ההורים שלא להגן על ילדיהם לבל יפלו לשמד.
בעלון "ידיעות 'פעילים'" מופיע תיאורם של המסיונרים, תחת הכותרות 'זהירות מסיונרים!!!' – ותחת תמונותיהם נכתב, "המסיונר א. נ. דאגר הנראה כיהודי דתי והציבור טועה בו", "דאגר, הבן, העוזר לאביו בפעולותיו"

המסיונר א.נ.ד השייך לכת זו, והנעזר על ידי בנו, הגביר לאחרונה את פעילותו. נמסר כי מסיונר זה (הנראה כיהודי דתי) מציע אפשרות הגירה לחו״ל, ליהודים שמוכנים להמיר את דתם. מקרה אופיני לפעילותו של המסיונר ד. נמסר ע"י ברוך ר. אדם זה שהתגורר בנהריה ההלבט בבעיות פרנסה, ובסכסוכים עם עירית נהריה על רקע של רוכלות ללא רשיון. עד שביום אחד פנה אליך נציגו של ד., המסיונר קארל ס. אשר הציע לו הגירה לקנדה וסידור בעבודה שם. כן מסר לידך מכתב המיועד אל ד. וסכום כסף. מצויד עם מכתב זה נסע לירושלים, ונפגש עם ד. שהבטיח לו הגירה לקנדה. כן הזמינו לדירה ביפו משם הלכו לשפת הים מקום בו הטביל ד. את ברוך ד. אשתו וארבעת בנותיו לנצרות.  ד. אמר לו כי עליו לעבור לירושלים, ואמנם ברוך ד. מכר את דירתו בנהריה ועבר עם משפחתו לגור בדירה שהועמדה לרשותו ע״י המסיון. כנותיו הוכנסו למסיון הפיני בירושלים.המסיונר א.נ.ד השייך לכת זו, והנעזר על ידי בנו, הגביר לאחרונה את פעילותו. נמסר כי מסיונר זה (הנראה כיהודי דתי) מציע אפשרות הגירה לחו״ל, ליהודים שמוכנים להמיר את דתם. מקרה אופיני לפעילותו של המסיונר ד. נמסר ע"י ברוך ר. אדם זה שהתגורר בנהריה ההלבט בבעיות פרנסה, ובסכסוכים עם עירית נהריה על רקע של רוכלות ללא רשיון. עד שביום אחד פנה אליך נציגו של ד., המסיונר קארל ס. אשר הציע לו הגירה לקנדה וסידור בעבודה שם. כן מסר לידך מכתב המיועד אל ד. וסכום כסף. מצויד עם מכתב זה נסע לירושלים, ונפגש עם ד. שהבטיח לו הגירה לקנדה. כן הזמינו לדירה ביפו משם הלכו לשפת הים מקום בו הטביל ד. את ברוך ד. אשתו וארבעת בנותיו לנצרות.  ד. אמר לו כי עליו לעבור לירושלים, ואמנם ברוך ד. מכר את דירתו בנהריה ועבר עם משפחתו לגור בדירה שהועמדה לרשותו ע״י המסיון. כנותיו הוכנסו למסיון הפיני בירושלים.
משנודע הדבר לפעילינו נפגשו  עם ברוך ר. שוחחו עמו ארוכות, ולחצו עליו עד שהביע את הסכמתו להוצאת הבנות מהמסיון, והבנות סודרו על ידי פעילינו במוסדות דתיים בירושלים, כן סודרה הלואה עבור אבי המשפחה כדי שיוכל להתפרנס מרוכלות ולא להזדקק לחסדי המסיון.
כשנוכח ד. כי הבנות הוצאו מביה"ה של המסיון וכי ברוך ד. הפסיק להופיע לתיפלות בכנסייה הוא פנה לבית -המשפט להוצאת צו שיפנה את הדירה שהועמדה לרשותו על ידי המסיון.
פעילינו נותנים סעד משפטי לברוך ד. במשפטו נגד המסיון.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים