הבוקר התקיים דיון בעניינו של אסיר עולם התורה בן העליה הרב מאיר בלוי שליט"א העצור במעצר פתוח עקב התנגדותו לגיוס חרדים; דיון נוסף ביום חמישי הקרוב

היום (ראשון) התקיים בביהמ"ש הצבאי ביפו דיון נוסף בעניינו של אסיר עולם התורה הרב מאיר בן בת שבע (בלוי) שליט"א שנעצר ביום שלישי לפני שבוע וחצי לכלא הצבאי, אך בהוראת בית המשפט הצבאי שוחרר למעצר פתוח, לאחר שפרקליטו מטעם הוועדה להצלת עולם התורה העלה נימוקים משפטיים כבדי משקל, אשר על פיהם אין לצבא כלל סמכות לעוצרו או לזמנו לגיוס, מאחר ואינו מתייצב כלל בלשכת הגיוס מאז ביטול חוק טל. במהלך הדיון נשמעו טיעוני הסניגוריה, ונקבע דיון נוסף ביום חמישי הקרוב. * הצטרפו כעת לאמירת פרק תהילים להצלחתו של בן העליה מאיר בן בת שבע בלוי ולשחרורו המהיר מידי רודפי נפשו

היום (ראשון) בבוקר התקיים בביהמ"ש הצבאי ביפו דיון נוסף בעניינו של אסיר עולם התורה הרב מאיר בן בת שבע (בלוי) שליט"א שנעצר ביום שלישי בשעות הערב לפני שבוע וחצי לכלא הצבאי, זאת עקב התנגדותו לגיוס חרדים וסירובו לשתף פעולה עם גזירת השמד של גיוס בני הישיבות. במהלך הדיון נשמעו טיעוני הסניגוריה, ונקבע דיון נוסף ביום חמישי הקרוב. במהלך הדיון מיוצג האברך, בידי עורך הדין מנחם שטאובר שנשכר במיוחד ע"י הוועדה להצלת עולם התורה.

במהלך מעצרו שוהה אסיר עולם התורה, במעצר פתוח בתל השומר (מבחינה משפטית: מקביל למעצר בית במעצר אזרחי), אולם במידה ויוטל עליו עונש מאסר תקופת המעצר לא תעלה בחשבון, אולם כן תלקח בשקלול קביעת העונש.

במרכז הדיונים עומדת הטענה כי לצבא אין  כלל סמכות לעוצרו או לזמנו לגיוס, מאחר ואינו מתייצב כלל בלשכת הגיוס מאז ביטול חוק טל. בעקבות טענה זו, אף קבע בית המשפט הצבאי כי גם מבחינה משפטית "אין זה ראוי כי הנאשם יהיה נתון במעצר ממשי בזמן בירור שאלות אלה", "נוכח קיומן של שאלות פרשניות כבדות משקל החייבות בחינה עובדתית ומשפטית", ועל כן הורה להשימו במעצר פתוח בבסיס תל השומר. במהלך המעצר הפתוח, מסתובב אסיר עולם התורה במלבושו הרגיל. כמו"כ הוא זכאי להחזיק טלפון, ולשמור על קשר רציף עם משפחתו. יחד עם זאת, אם חלילה יקבע במשפט כי עליו לשהות במאסר בפועל, תקופת המעצר הפתוח לא תנוכה מעונש המאסר, אך היא עשויה להילקח בחשבון בעת קביעת מידת העונש.

כזכור, עם מעצרו הורו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א כי במידה ומעצרו יימשך, יש להמשיך את הוראתו הברורה של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך זיע"א כי על כל מעצר בן ישיבה יש להרעיש עולם ומלואו ולצאת במחאה אדירה שתביא את זעקת היהדות הנאמנה ועולם התורה, להסרת החרב המונפת על כלל בני הישיבות ועולם התורה בארה"ק.

ביום חמישי, ולאחר שהתברר כי רשויות הצבא מנסים להאריךך את מעצרו, השתתפו אלפי חרדים במחאה אדירה שהתקיימה במשך כשעתיים וחצי בצומת שרי ישראל-יפו בירושלים, המוני המוחים קראו בין היתר "נמות ולא נתגייס, לכלא ולא לצבא", כשבכך הם מחדדים את הפסיקה ההלכתית המפורסמת כי הגיוס לצבא אסורה בגדר של 'יהרג ואל יעבור'. בניסיון להשתיק את מחאת החרדים, פעלו במקום כוחות גדולים של המשטרה שהפעילו אלימות אכזרית ביותר נגד המפגינים, באמצעות מכות סוסים ומכת"זיות, זאת ללא סמכות חוקית, וגם ללא תגי זיהוי.

כזכור, בן העליה נעצר במהלך הפגנה ספונטנית נגד גיוס בנות שהתפתחה בכביש הכניסה לעיר מודיעין עילית, במהלך ההפגנה, עצרו כוחות המשטרה כעשרה מפגינים ולקחו אותם לתחנת המשטרה בכניסה לעיר. אחד האברכים במקום, שסירב להזדהות זוהה באמצעות טביעת אצבע, ואז עלה שמו במסוף המשטרתי, כמי שמתנגד לגיוס חרדים בסירובו להתייצב בלשכת הגיוס במסגרת חוק הגיוס הדורש מכסות ויעדים מקרב המגזר החרדי. אולם בעוד בתחנות אחרות במשטרה, מבינים כי אל להם לקחת חלק ברדיפת הצבא נגד עולם התורה, ומשחררים את העצורים בנסיבות אלו, מפקד המשטרה במודיעין עילית הורה מיד להזמין משטרה צבאית על מנת להסגירו לכלא הצבאי.

היהדות החרדית בארץ ובעולם מבהירה כי לא יעזור לשלטונות כל ההתעמרויות בבני העליה נזר הבריאה וכפי הוראת רבותינו מצוקי ארץ זיע"א ויבדלט"א מרנן חברי מועצת גדולי עולם התורה כי אין להתייצב בלשכת הגיוס בשום אופן ואין לשתף פעולה עם חוק השמד.

הצטרפו כעת לאמירת פרק תהילים להצלחתו של בן העליה מאיר בן בת שבע בלוי ולשחרורו המהיר מידי רודפי נפשו

תהילים קמב
(א) מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה.
(ב) קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן.
(ג) אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד.
(ד) בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי.
(ה) הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי.
(ו) זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.
(ז) הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי.
(ח) הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.
אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

השארת תגובה

שתף את הידיעה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

כותרות אחרונות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן