לאורך 600 עמודים: מבקר המדינה בדוח חריף על מצב התחבורה בישראל

בדו"ח, שמתפרש על-פני 606 עמודים, מעלה המבקר שורה ארוכה מאוד של כשלים בתחום התחבורה בישראל. * מבקר המדינה מציין כי קיימת תופעה עגומה של עומסי תנועה כבדים בערים הגדולות – תל אביב, חיפה וירושלים – ובצירי התנועה הבין-עירוניים המובילים אליהן, כשמנגד – שירותי התחבורה הציבורית אינם ברמה הנדרשת להתמודדות עם בעיה זו. הוא מציין כי לעומסי התנועה במדינה יש משמעויות כלכליות כבדות, שמוערכות בעשרות מיליארדי שקלים בשנה 
– המבקר מצא כי במשך שנים רבות פיתחה מדינת ישראל יישובים תוך הקדשת תשומת לב לא מספקת לתחבורה הציבורית אל היישובים ובתוכם. "גם כיום התכנון הפיזי של חלק מהשכונות בערים שמתרחבות וביישובים חדשים נעדר רכיבים חיוניים שיאפשרו אספקת שירותי תחבורה ציבורית איכותיים. למשל, בעת תכנון שכונות אלה אין מייחדים תשומת לב לצורך בחיבור ראוי שלהן למערכות הסעת המונים, והתכנון הפנימי של השכונות אינו מותאם לצורכי התחבורה הציבורית".
– על פי הדוח, 65% מהנוסעים אינם מרוצים מהעמידה בלוחות הזמנים ומתדירות הקווים. מי שמשתמש בשירותי התחבורה הציבורית בישראל יודע כי עליו לקחת בחשבון איחורים, עומסים וברוב המקרים – האוטובוס שבו נוסעים עומד בפקק באותו נתיב עם יתר כלי הרכב הפרטיים, כיוון שברוב האזורים אין נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית. 
– מבקר המדינה הוסיף כי "רמת השירות הירודה מתבטאת גם בתדירות נמוכה של קווי אוטובוסים ורכבות, זמני נסיעה ארוכים הן באוטובוסים והן ברכבות, המוגדרות מהירות אך בפועל מתנהלות כרכבות פרווריות, היעדר שילוביות מספקת בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים ונגישות נמוכה של תחנות לחלקים גדולים יחסית באוכלוסייה".

השארת תגובה

שתף את הידיעה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כותרות אחרונות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן