איך לטפל במצבי חוסר תחושה בחלק מהרגל

חוסר תחושה בחלק מהרגל זו תופעה יותר נפוצה ממה שאתם חושבים. מדי שנה אלפי אנשים בישראל מתלוננים על תופעות חוסר תחושה שונות ברגל אחת או בשתי הרגליים, והמספרים הולכים וגדלים בכל העולם. הסיבות שונות ומגוונות, ואנו נפרט חלק מהן בהמשך המאמר הקצר.

אם גם אתם סובלים מתופעה זו, בצורה אקוטית או כרונית, מוטב להתחיל לטפל בה מן השורש, ויפה שעה אחת קודם. כמו הרבה סימפטומים, הסימפטום של אובדן התחושה, מלא או חלקי, הוא לרוב סימן לתופעה אחרת, עמוקה יותר, זו שנמצאת בשורש העניין, והאיתור והטיפול בה חיוניים.

 

מה עלול לגרום למצבי חוסר תחושה בחלק מהרגל?

הגורמים למצבי חוסר תחושה בחלק מהרגל הינם רבים ומגוונים, אך לפניכם אוסף של סיבות נפוצות למצב זה, כדי לקבל פרספקטיבה –

  • חבלה – לעיתים מכה חזקה ברגל עצמה או בגב התחתון עלולה להוביל למצב של חוסר תחושה, חלקי או מלא, של הרגל. מצב זה יכול להיות זמני או קבוע, וזה מאוד תלוי בדרך בה תגיבו לחבלה – כאשר ההמלצה החד משמעית היא לגשת באופן מיידי להיבדק.
  • בלט או פריצת דיסק – מכיוון שהגפיים התחתונות מעוצבבות על ידי עצבים שמקורם בגב התחתון, בלט או פריצת דיסק בגב התחתון עלולים להשפיע, ואף אכן משפיעים תדירות על התחושה, כמו גם על חוסר התחושה ברגל אחת או בשתי הרגליים.
  • גידול – לא התופעה הנפוצה ביותר, אך בכל זאת משהו שיש לקחת בחשבון, שהרי תחושה הוא דבר שמפוענח על ידי המוח. כאשר ישנו גידול, שפיר או ממאיר, או כל תופעה אחרת שמייצרת השפעה על המוח, אנו עלולים לחוות חוסר תחושה חלקי ברגליים, או בכל איבר אחר.
  • חרדה – מצבים פסיכולוגיים שונים עלולים לייצר, בין היתר, מחסום תחושתי פסיכולוגי, אשר אינו על רקע מכאני. במצבים אלו הרופאים לא יאבחנו דבר, ועלולים להמשיך ולבקש עוד ועוד בדיקות בכדי להבין את מקור אובדן התחושה, ובצדק. לעיתים רופא ערני או המטופל עצמו יבחינו כי עם הזמן התחושה באה והולכת, במקביל למצב הפסיכולוגי כמו חרדה.

 

כירופרקט פרטי – לטפל במצב חוסר תחושה בחלק מהרגל

חוסר תחושה בחלק מהרגל עלול להוביל לחרדה, שעלולה להוביל במעגל אינסופי ליותר חוסר תחושה, לצד תופעות אחרות. מוטב בסופו של דבר לקחת נשימה עמוקה, וליצור קשר עם כירופרקט פרטי. הכירופרקט ידע לאבחן אתכם, על סמך בדיקות שביצעתם בהפניה מהרופא, ועל סמך בדיקות שהוא מוסמך לבצע.

לאחר האבחון, תקבלו טיפול והנחיות, בכדי להשריש את השינוי והחזרה לתחושה. הטיפול אצל כירופרקט פרטי מכוון לשני אפיקים חיוניים בריפוי. הראשון הינו הקלה מיידית במצב, כלומר יצירת שינוי לטובה, כדי להקל עליכם מסבלכם. השני הינו הכוונה כיצד נכון יותר לפעול ביום יום בכדי שמצב זה ישתפר עוד ועוד, ולא ישוב.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים