איך מקבלים הלוואה בערבות מדינה

 

לא רבים מהעסקים בישראל יודעים, כי קיימת קרן, בשם 'הקרן להלוואות בערבות מדינה', אשר מאפשרת להם להיחלץ ולהסתייע בעת מצוקה פיננסית או מאפשרת להם לצאת לדרך חדשה או להתפתח עם העסק הקיים שלהם. הקרן, מאפשר בעצם לקחת מהבנקים הלוואה בתנאים מאוד נוחים, כאשר המדינה משמשת ערבה, מתוך רצון לאפשר לבנקים לשחרר יותר הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, שהם לקוחות "מסוכנים" ופחות יציבים, בעיני הבנקים.

אלו מבין בעלי העסקים, שדווקא כן מכירים את הקרן ורוצים להשתמש בשורותיה מופתעים לגלות כי הבנקים, עדיין מסרבים להם. הם מתנפצים שוב ושוב על חומות הבירוקרטיה עד ייאוש. גם אם עברו שלבים רבים, ברוב המקרים בקשתם לא תאושר. אז איך מקבלים הלוואה בערבות המדינה? התשובה היא- נעזרים במקצועיים ובמומחים.

טעויות חוזרות לא עם המרכז להלוואות בערבות מדינה

אנשים השואלים עצמם איך מקבלים הלוואה בערבות המדינה, נוטים לפעול לבד בעצמם במקו לפנות לחברת המרכז להלוואות בערבות המדינה, בדרך לפתרון המיוחל. ודאי שיהיו כמה שיצליחו במשימה, אבל רובם יכשלו. זאת משום, שהם מבססים לא נכון את בקשתם, אינם מודעים לניואנסים והכללים ובעיקר, אינם יודעים להציג תוכנית עסקית שתגרום לגופים הרלוונטיים לבטוח בהם.

הנה כמה דוגמאות: בעלי עסקים נוטים לחשוב כי הלוואה בערבות מדינה פרושה מתנה, כזו שלא צריך להחזיר. טעות זו מובילה אותם לעוגמת נפש, שכן בסופו של את ההלוואה מעניק הבנק והוא אינו עושה חסדים. הוא רוצה את הכסף שלו חזרה בתוספת ריבית (נוחה יותר מהלוואה רגילה אבל עדיין ריבית) אם הוא מבחין בבעיה מהותית בנושא זה, הוא סוגר את שעריו בפניכם.

בנוסף, יש צורך להגיש תוכנית עסקית מפורטת ומאוד מדויקת ומעמיקה, הן ברמה הפיננסית והן ברמה שיווקית ובכל העולם הסובב את העסק, ממנה למדים על היכולת של העסק להחזיר את ההלוואה. רבים נוטים לזלזל בכך, לא לבצע עבודה מקצועית (גם בגלל אי הבנה ויכולת) ולכן בקשותיהם נדחות.

איך מקבלים הלוואה בערבות המדינה על ידי סיוע חיצוני?

יש עוד דברים רבים שמכשילים בדרך לקבלת ההלוואה המיוחלת, כמו חובות עבר ותסבוכות משפטיות שהעסק או בעליו נושאים על גבם ועוד, אבל חלק חשוב לא פחות הוא ההתנפצות על החומות הבירוקרטיות, הניצבות לאורך כל המהלך ובקשת ההלוואה. ניתן להגיש את הבקשה לבד ועל סמך הידע העצמי שלנו אך הדבר אינו מומלץ וגם במרביתם המכריע של המקרים גם אינו מוכיח את עצמו. בפועל, את התוכנית העסקית ואת שאלון הקרן ובכלל התנהלות מול הקרן ומול הבנקים, מומלץ לעשות באמצעות קבוצה מקצועית המכירה את הנושא על בוריה ובנויה מכלכלנים מנוסים, עורכי דין ועוד.

דרוש שאלו הפועלים בשמכם, יהיו בעלי ניסיון בהתנהלות מול הקרן והבנקים ובכל השלבים השונים של התהליך, שיכול לקחת גם תקופה ארוכה ומתישה. אלא שבמקרה זה- לא אתם אלו שתצטרכו להתרוצץ ולהיאבק.  כך תוכלו לעלות את הסיכויים שלכם, בצורה משמעותית, לקבל את ההלוואה, במסלולים השונים.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים