הדברת פשפשים , הדברת מזיקים , הדברת פרעושים

 

הדברה – מה צריך לדעת

לפני שמחליטים על הדברה בבית יש לבדוק מהם המזיקים אותם אנחנו צריכים להדביר. יש הבדל בין הדברת פשפשים לבין הדברת פרעושים ולכן מומלץ להתייעץ עם מרכז ההדברה הישראלי בהדברת מזיקים לפי שמחליטים על דרכי הפעולה.
מומלץ לפנות למדביר מקצועי ולספר לו את המזיקים אותם ראיתם בבית או את העקבות של המזיקים כמו נגיסות בדברי מאכל, עקיצות, גלמים, צואה ועוד. מדביר מקצועי ידע לשייך את העקבות לסוג המזיק ולהמליץ על הדברה מתאימה.
סוג הדברה – מאוד חשוב לדעת איזה סוג הדברה משתמש המדביר, האם ההדברה היא כימית, ביולוגית, ירוקה או משולבת.

סוגי הדברת מזיקים

ישנם כמה סוגים של הדברת מזיקים, חלקם מתאימים להדברת פשפשים וחלקם מתאימים להדברת פרעושים. יש גם סוגי הדברה שמתאימים להדברת שני המזיקים.
הדברה כימית – בהדברה כימית משתמשים בחומרים כימים נטו. הדברה כימית מתאימה לכל סוגי המזיקים ומצריכה הכנה מוקדמת של הבית. לפני ההדברה יש לכסות את כל הרהיטים ולסגור את הארונות. אחרי ההדברה יש לצאת מהבית ליומיים לפחות כדי לאפשר לחומר לעבוד ולבית ולהתאוורר.
הדברה ירוקה – בהדברה ירוקה משתמשים בחומרים טבעיים שאינם מסכנים את הסביבה או את האנשים הגרים בבית. הדברה ירוקה נקראת גם הדברה אקולוגית או הדברה טבעית מאחר וההדברה לא פוגעת בסביבה.
הדברה ביולוגית – בהדברה מיוחדת זו משתמשים באויבים של המזיקים כדי להדביר אותם. הדברה ביולוגית משתמשת בעיקר בשטחים חקלאיים אליהם מכניסים חיות שניזונות מהמזיק ובכך מדבירות את השדה.

פשפשים או פרעושים?

איך נוכל להבדיל בין סוגי המזיקים ולדעת האם להזמין הדברת פשפשים או הדברת פרעושים?
פרעושים – נמצאים בעיקר על בעלי החיים הבייתים כמו חתול או כלב. כאשר בעל החיים מתגרד לעיתים קרובות כנראה יש לו פרעושים. הפרעושים לא מתים במים ולכן מקלחת של בעל החיים לא תעזור להשמיד אותם. העקיצות של הפרעושים יופיעו מאזור הברך ומטה.
פשפשים –  נמצאים במיטות, בסדינים, בשמיכות, בבגדים וברהיטים. מגיעים לגודל של חצי ס"מ וניתן לראותם בקלות. העקיצות יופיעו בכל אזור בגוף ויציקו מאוד.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים