היחידה להחזרי מס – אולי גם לכם מגיע כסף?

 

אולי לא תאמינו אבל מידי שנה מס הכנסה, המבסס את חישוביו ברבים מן המקרים על הערכות, גובה כמעט מכל אחד מאיתנו יותר מידי כסף. מדהים, אתם קרוסים תחת נטל המס ויכול מאוד להיות כי הייתם צריכים בפועל לשלם פחות. במקרה שכזה תהיו זכאים למושג שנקרא – החזר מס.

בפועל, למרות שכמעט כל שכיר במשק, אם יבדוק היטב, יגלה כי מגיע לו החזר מס, מעטים מאוד האנשים המבצעים את הפעולות הנדרשות כדי לקבל חלק מכספם חזרה. הסיבות הן רבות אבל 2 בולטות מעל כולם. הראשון הוא הפחד הרב מהתעסקות עם מס הכנסה. האדם אומר לעצמו, אני לא אנסה להכניס את היד שלי לכיס שלהם ואולי הם לא יכניסו את היד שלהם עמוק יותר לכיס שני. הסיבה השנייה היא הסיבה שתמיד מופיעה סביב הייאוש שלנו להיכנס למהלכים מול משרדי הממשלה: הבירוקרטיה.

לא לפחד.

שני הטענות שהעלנו גם לא כל כך מוצדקות וגם פתירות בקלות. מס הכנסה לא מחפש את האנשים שכבר שלמו לו כסף, במיסים החודשיים שלהם כשכירים. אלא שאת המס הזה הוא גובה על פי הערכה, שהיא הערכה שנתית. בפועל, המס עצמו יורד באופן חודשי. מאוד יתכן שחלו במהלך השנה שינויים כאלו ואחרים המשפיעים על השכר ועל המס ולכן בסופו של דבר, נבדק בתום התקופה הסכום באופן מדויק. אם הדבר פעל לרעתכם, מס הכנסה כבר ידע לקחת את חלקו- אל תדאגו. העניין הוא שאם הוא פעל לטובתכם ומגיע לכם החזר מס, מס ההכנסה לא יתנדב להודיע לכם על כך.

כדי לקבל את הפרשי המס לטובתכם פנו היום לאתר חברת היחידה להחזרי מס, עליכם לפעול בעצמכם וביוזמתכם. וכאן נכנסת הנקודה השנייה: הבירוקרטיה. נכון, תוכלו לנסות להשיג החזר  מס בעצמכם אך הדבר ידרוש מכם כל כך הרבה אנרגיה, עצבים וזמן. לא זו בלבד אלא שתדרשו למלאות שלל טפסים ומסמכים, כאשר כל מילוי שלא בצורה המדויקת, או בצורה חסרה, יעכב את התהליך בזמן רב. זו הסיבה שרבים מתייאשים וכלל לא בודקים. וזו גם הסיבה מדוע אם אתם רוצים החזר מס, חובה עליכם לפנות למקצוענים.

החזר מס בדרך הקלה

כאמור, תדרשו למלא מספר טפסים כמו טופס 135 או טופס 106 ולהציג אסמכתאות רבות ורק לאחר מכן תדאגו כמה זמן לוקח לקבל החזר מס, כמו תעודות עם פרטיכם, אסמכתאות לתארים, מכתבי שחרור מהצבא, הוכחות כי יש חשבון בנק המתנהל תחת שמכם ועוד ועוד. לרוב, תצטרכו לפנות אל פקיד השומה הקרוב למקום מגוריכם. אולם במידה ותפנו לקבלת החזר מס דרך חברה המתמחה בהשבת כספים כאלו, ובמידה ומדובר בחברה מקצועית ומתקדמת, תוכלו להעביר את הבקשה גם באמצעים מקוונים, כך שלא תצטרכו אפילו לצאת מביתכם.

יתרה מכך, הגשת בקשה להחזר מס דרך חברת מס מקצועית תספק לכם גם ליווי מקצועי מצידו של יועץ מס מנוסה המכיר על בוריו את החוק ואת פקודות המס כך שתוכלו למצות את זכויותיכם באופן מוחלט (גם על דברים שנראים לכם כזניחים) וגם יהווה עבורכם מדריך בכל הקשור להתנהלות עם הרשויות והבירוקרטיה. ישנה גם חשיבות כאמור למילוי הטפסים באופן מדויק, שאם לא כן, בקשתכם תתעכב או תדחה וחברת מס מקצועית, תמלא עבורכם באופן מיטבי את מסמכים אלו.

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים