הלוואה לכל מטרה – לשם מה נרצה להשתמש בה ואיך נכון לקבל את ההחלטה

ההורים שלנו, נהגו לקחת הלוואות לצרכים מאוד ספציפיים וברורים. רכישת דירה, רכישת רכב, עסק, ולעיתים גם בשביל לעזור לנו לערוך חתונה או לרכוש דירה. אנחנו כבר מתנהגים אחרת. אנחנו בוחרים לקחת הלוואות לצרכים הרבה יותר מגוונים, מתוך הבנה שלעיתים זה יותר משתלם מאשר אופציות כלכליות אחרות.

בדיוק לשם כך קיימת האופציה של הלוואה לכל מטרה. הרעיון הוא מאוד פשוט, אנחנו יכולים לפנות אל גוף המספק הלוואות כאלו, בשביל שנוכל להשתמש בהן לצרכים שונים. במקום להוציא כסף מהחסכונות או מהעו"ש, אנחנו מעדיפים לקחת הלוואה ולהשתמש בה.

היתרונות של הלוואה לכל מטרה הם ברורים: ראשית, אנחנו יכולים לקחת הלוואות בסכומים משמעותיים, כאלה שלא יכולים לעמוד לרשותנו באופן סדיר. זה מאפשר לנו לבצע רכישות מאוד משמעותיות, עסקאות גדולות כפי שאנחנו רוצים וצריכים. שנית, תנאי ההחזר מאפשרים לנו להמשיך ולהתנהל בצורה כלכלית כפי שאנחנו צריכים, בין אם זה בכל מה שקשור להחזרים החודשיים ובין אם זה בכל מה שקשור לריביות או כל דבר אחר.

 

לשם מה נרצה להשתמש באופציה של הלוואה לכל מטרה?

באופן טבעי, המשמעות של הלוואה לכל מטרה היא שאנחנו יכולים להשתמש בה לכל צורך ולכל עניין. מה שחשוב זה שנבחר את הסיטואציות הנכונות בהן נרצה לעשות שימוש בכסף, על מנת שנפיק ממנו תועלת מרבית.

אנחנו יכולים לבחור באופציה זו בשביל שנוכל לרכוש דירה, שיפוץ דירה קיימת, רכישת רכב, לימודים, נסיעה לחו"ל, ארגון אירועים, מצבים רפואיים לא עלינו, החזר חובות או כל דבר אחר. חשוב שהשימוש בכסף ייעשה בצורה נכונה על מנת שלא נפספס את המטרות שלנו ונפיק ממנו, כאמור, את התועלת העיקרית שלנו.

חשוב לציין, אפשר שהכסף גם ישמש אותנו גם לצרכים מגוונים לא רק למטרה אחת, ואפשר שנרצה לעשות בו שימוש בלי מטרה ספציפית. למשל, אם אנחנו מגיעים למצב בו יש לנו קושי כלכלי לקיים משק בית כעת, אפשר שניקח הלוואה לכל מטרה ונשתמש בכסף להוצאות יומיומית, זאת מתוך הבנה שנוכל להחזיר את הכסף ולייצב את המצב בעתיד.

 

איך מקבלים החלטה איזו הלוואה לקחת?

לפני שמקבלים החלטה איזו הלוואה עלינו לקחת, אנחנו צריכים לחשוב על מספר שיקולים.

השיקול הראשון הוא כמובן סכום הכסף שנדרש לנו. אנחנו צריכים לבקש סכום כסף שיכול להתאים ספציפית למטרות שלנו או להבדיל, סכום כסף גדול יותר, בשביל שיהיו לנו שוליים רחבים, אם נצטרך להשתמש בו לצרכים שונים.

השיקול השני, מה הן האפשרויות שעומדות לרשותנו מבחינת החזר. כיצד נוכל לבצע את ההחזרים מבחינת ריביות ומבחינות אחרות. עלינו לייצר תוכנית כלכלית שתעזור לנו להחזיר את ההלוואה בצורה נכונה.

השיקול השלישי הוא טווח הזמן שנוכל לעמוד בהחזר ההלוואה ונקודת הזמן הנכונה מבחינתנו לקחת את ההלוואה ולהשתמש בה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

לפרסום כתבה, השאירו פרטים