יש דבר כזה מוהלים שהם רופאים?

אז נולד לכם בן, ואתם מתכוונים למול אותו בברית מילה. המסורת היהודית קובעת, ואנו ממשיכים אותה מדור לדור. ועדיין, למרות אינספור דורות של תינוקות יהודים זכרים שעוברים את הטקס בגיל כה צעיר, ולמרות אינספור משפחות של חברים שלכם שכבר עשו ברית מילה לבן שלהם עוד לפניכם, ולמרות שאתם כבר הייתם בהרבה בריתות, עדיין – זה לא קל. מוהלים עוסקים במקצוע מאתגר, בכמה אספקטים:

  • לעשות עבודה מקצועית ללא אף טעות אף פעם – כי אין מקום לטעויות, אפילו מזעריות.
  • לעשות את עבודתם הקדושה מול קהל עם ועדה – כי הרי בדלתיים סגורות הכול קל יותר, אבל מול קהל שלם כל דבר נהיה מאתגר עוד יותר.
  • לחתוך בבשר החי של תינוק רך מול עיניהם של הוריו, לרוב עיניהם הבוכיות יש לומר, לפחות בצד של האם.
  • להתמודד רגשית עם העובדה שהתינוק הרך כעת סובל מכאב פיזי שנובע מפעולה שהם, המוהלים, מבצעים.

אלו הם רק חלק מהאתגרים של עבודת הקודש של המוהלים, הקושרים את תינוקות היהודים בברית עם בורא עולם, והם מתמודדים עם אתגרים אלו בגבורה, שכן עבודתם קודש ליהודים. כמה כל זה נהיה קל יותר כאשר יש להם הכשרה כרופאים.

מוהל שהוא רופא, רופא שהוא מוהל

כאשר המוהל שבחרתם למול את בניכם הוא גם רופא, אתם יודעים שאתם בידיים טובות ומקצועיות. נכון, המוני מוהלים עושים מדי יום את עבודתם בצורה מקצועית וביד מיומנת ויציבה. ועדיין, ללא הכשרה רפואית, נדמה שמשהו לוקח בחסר. בסופו של דבר ההליך הזה של ברית המילה הוא הליך כירורגי לכל עניין ודבר. ניתוח, קטן אומנם, אך עדיין ניתוח.

כאשר מדובר בניתוח, מן הראוי לבצע אותו עם רופא, ולא כל המוהלים רופאים. למען האמת, מיעוט מאוד קטן מהם אכן הוכשרו ברפואה. נכון שכחלק מהכשרתם כמוהלים הם צריכים ללמוד דבר או שניים על אנטומיה, ואף על תופעות רפואיות שעלולות להתרחש במהלך ואחרי הסרת העורלה. אך הם לא רופאים. ויש כאלו שכן. האם לא תעדיפו מוהל שהוא רופא?

השקט הנפשי שלכם בכריתת הברית עם בורא עולם

זה מובן מאליו שאתם הולכים למול את הבן שלכם. זה לא מובן מאליו מי יהיה המוהל. ד"ר בנימיני – מוהל מוסמך משרד הדתות, הוא אחד מאותם מוהלים שהם גם רופאים במקצועם. רשימת המוהלים המוסמכים בישראל לא כוללת הרבה רופאים. עוד יותר מזה, חלק מהמוהלים הפעילים בישראל מבצעים את התהליך ללא הסמכה וללא הרשאה מטעם הרבנות הראשית.

כאשר אתם מזמינים מוהל שהוא רופא לבצע את ברית המילה של הבן שלכם, אתם יודעים שהמוהל שמגיע הוא גם מוסמך לבצע תהליך זה מטעם הרבנות הראשית, יש לו את הגיבוי של משרד הדתות, ויש לו באמתחתו ידע רפואי נרחב כרופא מוסמך.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים