מהו תפקידו של המודד המוסמך

 

 

מודד שטח מוסמך הוא אחת מן הפונקציות החשובות בעת בנית הבית שלנו, לצד האדריכל, הקונסטרוקטור והקבלן, כמוהם, הוא זה שעליו מתבסס הבית, תרתי משמע. ללא עבודתו, הבית לא יכול לקום ולהיבנות בצורה בטוחה, יציבה ולפי תוכנית מסודרת ומאושרת. מהו תפקידו של המודד המוסמך? מה הוא בדיוק מבצע? ובאילו נקודות נפגוש אותו לארוך הבניה? התשובות לכך בשורות הבאות.

עדיין אין כלום

כאשר אנו שואלים את עצמנו מהו תפקידו של המודד המוסמך  מטעם היחידה למדידות , אנו חייבים להבין את נקודות הממשק שלו עם הבניה ועם הפונקציות הבכירות המבצעות אותה בשטח. הממשק הראשון הוא עם האדריכל, אפילו עוד בטרם התרחש משהו. השטח עצמו עדיין חשוף וריק. אין אפילו תוכניות בניה. האדריכל עוד יתכנן בעתיד איך יראה הבית וכיצד הוא יבנה אך בשלב זה אין בידו כלום. זאת מכיוון, שהוא לא יודע לקרוא את השטח עליו יבנה הבית. המודד, למעשה, מתחיל לתרגם לו את השטח ולמפות לו אותו בצורה מסודרת. המודד, מודד את השטח, בודק גבהים ושיפועים, קווי מתאר, מציין מקומות רלוונטיים וחריגים ובעצם יוצר מפה מצבית של השטח, כך שהאדריכל, יוכל למקם עליו מבחינה הנדסית את הבית.

 

והנה עוד תשובה לשאלה

מהו תפקידו של המודד המוסמך: הוא מעביר את הוראות האדריכל לשטח. זהו השלב השני. עדיין אין כלום על השטח עצמו והוא עודנו בתולי לחלוטין. הדבר היחיד שהשתנה זה התוכנית האדריכלית ההנדסית שיצר האדריכל. אלא שהקבלן, זה שאמור לבצע אותה, אינו יודע כיצד למקם את הנקודות שבמפה על השטח במדויק. הוא כמובן יכול לשער ולנחש אבל אז נבנה בצורה לא חוקית ולא מאושרת וכן, גם לא בטוחה. המודד, מגיע למעשה לשטח ומסמן על הקרקע את גבולות הבית, קומות המסד ומיקום חפירת היסודות.

קומת המסד

הקבלן הטוב שלנו, פועל על פי ההוראות ועדיין, נדרש לעקוב אחריו ולוודא כי אכן הוא פעל היטב. שכן, טעות ולו המיקרוסקופית ביותר, יכולה לגרור טעויות משמעותיות בהמשך, כאשר הבית יצמח לגובה. לכן תפקידו של המודד הוא לוודא את דיוק קומת המסד הראשונה.

השלב הסופי. הבית נבנה ועומד על תילו. בנקודה זו, מישהו, צריך לוודא, כי הוא נבנה כולו על פי האישורים ועל פי כל התוכניות שהתוו לו ולהגיש זאת כהסמכתה, לגופים הרגולטוריים בתחום. כאן נכנס שוב לפעולה המודד המוסמך ומכין את התצ"ר, שיוגש. התצ"ר חשוב כדי לאפשר את אכלוס הבית.

אז אם נסכם את התשובה לשאלה מהו תפקידו של המודד המוסמך, ניתן לומר שהוא הדמות הראשית, המאפשרת לנו לבנות את הבית בצורה המדויקת והמיטבית ביותר, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה בטיחותית ועל פי כל התוכניות המאושרות. בניה שכזו, תבטיח לנו בית שהוא גם יציב, בנוי נכון וגם עם ראש שקט מול הרשויות.

https://surveyor1.co.il/  היחידה למדידות מודד מוסמך בזול

לפרסום כתבה, השאירו פרטים