מה תוכלו לעשות עם שיק דחוי?

אנחנו נמצאים בעולם מתקדם בו כולם עושים שימוש במגוון רחב של תשלומים לאורך כל השנה. לא מעט אנשים בוחרים לעשות שימוש בשיטה של שיק דחוי מסיבות רבות, כאשר הסיבה העיקרית היא היכולת לשלם בשלב מאוחר יותר על מוצר שנמצא אצלך ביד כבר עכשיו. מדוע אנשים בוחרים להשתמש דווקא בתשלום של שיק דחוי ואילו פתרונות לעסקים ישנם עבור מי שבוחר לקחת שיקים מהלקוח שלו? על כך ועוד בכתבה זו.

למה אנשים משתמשים בצ'קים דחויים?

אנשים לפעמים מתפלאים לשמוע את הנתונים האמיתיים בשטח – גם כיום שיק הוא אמצעי תשלום נפוץ, ובטח כאשר מדובר על שיק דחוי ונסביר מיד מדוע. כאשר נכנס חוק המזומן לתוקף הוא הגביל רבים שאהבו לעשות שימוש במזומן, ורבים מהם בחרו דווקא בשיקים כשיטת תשלום חדשה עבורם. עם זאת, יש את מי שתמיד הבינו את היתרונות בשימוש בשיקים וכיום ישנה מגמת עלייה מתמדת בשימוש בהם.
כאשר אנו משתמשים שיטה של שיק דחוי אנו למעשה דוחים את התשלומים אך לא משלמים מזומן בו במקום ולא נתפסת לנו מסגרת של תשלומים כמו שקורה לעיתים קרובות במסגרת כרטיס האשראי. אם למשל אנחנו רוצים לרכוש מוצר יקר כמו מקרר, ניתן לחלק אותו לתשלומים, לשלם בכל חודש אבל בסופו של יום נוכל לרכוש מוצר איכותי יותר אם היינו רוכשים אותו באשראי שם המסגרת שלנו מוגבלת.

מדוע בעלי עסקים מסכימים לקבל צ'קים דחויים?

אם בעבר היה ניתן לראות כיצד בעלי עסקים מסרבים לקבל שיקים ולעיתים הדבר גם היה רשום על שלט בכניסה לחנות, הרי שהמצב היום הוא שונה לגמרי. לא רק בגלל חוק המזומן, אלא בעיקר בגלל שכיום קיימות חברות רבות אשר דואגות לפקח, לנטר ולספק מידע אודות נותן השיק, אך בעיקר בשל העובדה שקיים שירות של ניכיון שיקים. שיק דחוי אמנם הוא לא כסף מזומן ביד, אבל הוא יכול להפוך במהירות להיות כזה באמצעות פתרונות לעסקים של ניכיון שיקים במסגרתו הופכים שיק דחוי למזומן בניכוי של עמלה.

מה ההבדל בין הפקדת שיק דחוי בבנק ובין קבלת כסף עליו בשירות ניכיון שיקים?

יש הבדל משמעותי בין הפקדת שיק דחוי בחשבון הבנק ובין שירות ניכיון שיקים. כאשר אנו מפקידים את השיק הדחוי בבנק אנחנו משלמים עליו עמלה גבוהה, בדרך כלל עמלה גבוהה יותר מזו שנשלם עבור שירות ניכיון שיקים אצל חברה המתמחה בתחום זה. גם אם מפקידים את השיקים בערוצים דיגיטליים שמקלים ומורידים משמעותית את העמלה, עדיין מדובר על סכומים גבוהים מאוד לכל שיק, וההבדל העיקרי הוא שכשבוחרים בערוץ זה לא מקבלים את הכסף עד לתאריך הנקוב בשיק.
כיום ישנם פתרונות לעסקים בדמות ניכיון שיקים, בשירות זה הופכים שיק דחוי למזומן במהירות ומשלמים עמלה, בדרך כלל נמוכה מזו של הבנק. היתרון המשמעותי הוא קבלת הכסף המזומן בו במקום, הגדלת תזרים המזומנים בעסק וכמובן העובדה שחוסכים את הצורך להתמודד עם שיקים חוזרים במידה ויהיו כאלה.

איך בוחרים בין שתי השיטות?

הפיכת שיק דחוי למזומן באמצעות שירות של ניכיון שיקים מומלץ לכל עסק שזקוק לכסף מזומן. השירות הופך שיק דחוי מיד לכסף מזומן, וחוסך את ההתעסקות עם נושא של שיק חוזר. כדאי גם לקחת בחשבון שכאשר שיק דחוי חוזר הוא אמנם לא פוגע בחשבון הבנק, אך הוא פוגע בתדמית העסק מול הבנק.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים