מנופים ברמה הגבוהה בעולם

אנשים, כולל לפעמים אנשי מקצוע, לא מודעים לסכנות בעבודה בשטח. נכון, המודעות הכללית שם, וכל אדם בעל היגיון בריא יודע את הסכנה. אבל השאלה היא עד כמה לוקחים אותה ברצינות. העניין הוא שתאונות לא מתרחשות באופן תדיר, וטוב שכך. הצד השלילי של זה הוא שאנו, בני האדם, שוכחים, ואז לעיתים מאבדים ערנות. במקרה של עבודה בגובה, ובטח שעם משקלים גבוהים, או במילים אחרות – עבודה עם מנופים, חובה לזכור תמיד שהבטיחות באה לפני הכול.

ישנם לא מעט סוגי מנופים בשוק. לא רק דגמים שונים לפעולות שונות, אלא חברות שונות ויצרנים שונים שעומדים מאחורי המנוף. עולה השאלה כיצד אני יודע שבחרתי את המנוף הנכון לעבודה הספציפית? כיצד אני יכול לדעת במאה אחוז שהמנוף הזה בטיחותי לחלוטין?

מנופים בוחרים רק מהטופ

כשאתם ניגשים לבחור את המנוף שלכם, כדאי שתכירו את חברת TEREX ודגמי המנופים העיקריים והטובים ביותר בשוק:

  • מנופים לכל שטח – מנוף שניתן להתאים אישית ומתאים לתפעול על ידי מפעיל בודד, יודע לנסוע בכל סוג שטח ובעל מידות קומפקטיות ונוחות לתמרון.
  • מנופים לשטחים קשים – מיועדים להתגבר על עבודות מורכבות במיוחד שמתנהלות בכל תנאי שטח, דורשים שינוע.
  • מנופי הנפה מתקדמיםמנופים שיש לשנע ולהרכיב באתר העבודה, ונועדו במיוחד לעבודות מורכבות הדורשות הנפה של משאות כבדים במיוחד.

במקביל לעבודת ההנפה הקלאסיות הרי שבמרבית אתרי העבודה בגובה יש להצטייד במיכון נוסף כגון:

  • במות הרמה – אנכית או "מספריים", במות אלו חייבות להיות יציבות ואמינות לצורך ביטחון המשתמש
  • זרועות טלסקופיות – ישרות או מחולקות למפרקים, זרוע זחלית, עם או בלי גלגלים, דגמים שונים מאפשרים עבודה מסוג אחר, ויש להתאים את המוצר לצורך.
  • מעמיס טלסקופי – עוד פיתרון טכנולוגי חזק ואמין שפותר בעיות גם בגובה

איך מזהים מנוף טוב?

דבר ראשון, מנופים טובים מגיעים מבתים טובים, ומנוף איכותי במיוחד יגיע מחברה כמו TEREX, אשר מייצרת את מנופיה באיטליה ובאוסטרליה. בנוסף יש להתבונן – האם זה מנוף ייעודי, שנתן לזהות באופן חד משמעי שכל ייעודו זה מנוף, או האם זו משאית רגילה שהתקינו עליה מתקן הנפה? הראשון מהווה בחירה נכונה, בעוד שהשני מהווה סכנת חיים.

מנוף הרמה לגובה הוא לא משחק ילדים, ויש לבחור אך ורק בייעוץ של איש מקצוע מומחה במנופים ובהנפה. אופי החומר המונף, צורתו, המשקל, הגובה, סביבת העבודה, כל אלו צריכים להילקח בחשבון כאשר בוחרים במנוף המתאים ביותר לעבודה שלכם.

מנופים מקצועיים ומודרניים מגיעים עם מערכות בקרה ממוחשבות ויכולת בקרה וניטור תנועות המנוף וגבולות הגזרה של העבודה בכדי לוודא כי אין חריגות וכי העבודה מתבצעת בביטחון מלא, הן למפעיל והן לסובבים, בכדי לוודא שאתם עושים את עבודות הגובה שלכם ברמה גבוהה, ובלי סכנה.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים