מערכות מיזוג אוויר: מבט אל מאחורי הקלעים של האופן בו מזגנים עובדים

בבניית בית חדש, יש לקחת בחשבון את שיקולי התקנת מערכות מיזוג אוויר, שצריכה להתבצע באופן מקצועי כדי להשיג את יתרונות הקירור והחימום לרוב האזורים בבית, כדי שניתן יהיה ליהנות מהמזגן באופן הטוב ביותר.

בעוד שרוב האנשים מקשרים מערכות מיזוג אוויר עם קור, האמת היא שהמדע שמאחורי התהליכים שמקררים את הבית כרוך בהעברת חום. כאשר החום אובד או מוסר, האוויר הקר שנותר מקרר את ביתכם. על מנת להבין טוב יותר את האופן בו תהליכים אלו מתרחשים, בואו נבחן רגע את המרכיבים העיקריים.

מערכות מיזוג אוויר כוללות שני מרכיבים עיקריים: היחידה הפנימית והיחידה החיצונית. שתי היחידות פועלות במקביל לשמירה על נוחות הבית בכל ימות השנה.

היחידה הפנימית של מערכות מיזוג אוויר

ברוב המקרים, היחידה הפנימית ממוקמת בארון או במרתף, והיא סמוכה למקום בו ממוקם פילטר התנור. היחידה מורכבת מתיבת סליל שמכילה מרכיב שנקרא מאייד, שמאפשר לקרר, באמצעות נוזל קירור בתוך צנרת הסליל, שתפקידו להתאדות ולספוג חום. ברגע שהחום נספג מביתכם, הוא אינו מותיר דבר מלבד אוויר קר שיוחזר לביתכם.

בדיוק כמו שמים סופגים חום מהכיריים כדי להרתיח או לאדות, קירור סופג חום מהבית. המשמעות היא שגם מים וגם קירור הופכים מנוזל לאדים כשהם סופגים חום.

היחידה החיצונית של מערכות מיזוג אוויר

ברוב המקרים, היחידה החיצונית של מערכות מיזוג אוויר ממוקמת בחלק האחורי או בצד הבית, וזה המקום בו החום מביתכם מתפזר. יחידה זו מכילה את המדחס, סליל הקבל ומאוורר. החום שנספג מאוויר ביתכם מועבר לקירור ואז נשאב ליחידה החיצונית. כאשר חום זה נספג ומועבר על ידי קירור לסליל החיצוני, הוא עובר דרך המדחס.

התפקיד העיקרי של המדחס במערכת מיזוג אוויר הוא להעביר את הקירור בכל המערכת. תהליך זה חשוב מכיוון שניתן להמשיך לבצע שימוש חוזר בקירור על מנת לקרר את הבית. הקירור נדחס ללחץ גבוה יותר, ומועבר דרך הסליל החיצוני שנקרא קבל. כאשר הקירור עובר דרך הקבל, המאוורר מעביר אוויר סביב הקבל וגורם לו להתקרר.

תכנון מקדים יעיל של התקנת מערכות מיזוג אוויר

עוצמת הפעולה של מערכות מיזוג אוויר צריכה להתאים לשטח הבית. בבתים גדולים, ניתן להתקין מזגן מיני מרכזי, ובבתים קטנים אפשר להתקין כמה מזגנים עיליים בחדרים מועדפים.

מומלץ לקבל ייעוץ של המומחים בתחום כדי לבחור נכון את הדגם והמפרט הטכני הדרוש למערכת מיזוג האוויר. יועץ מיזוג אוויר ימליץ על פרישה נכונה של המערכת והתקנת המזגנים במיקומים המתאימים בחדרים נבחרים. חשוב לא פחות גם לבחור את המזגן בהתאם לגודל החדרים והתקרה, והעדפות הדיירים לגבי קירור וחימום.

בשורה התחתונה, קירור הבית מתבצע באמצעות הסרת חום

עם השלמת התהליך, החום מהבית מתפזר לאוויר שבחוץ, ובהמשך הקירור החוזר נשאב פנימה וכל התהליך חוזר על עצמו.

האם ידעתם שהפעולות של מערכות מיזוג אוויר מבוססות פחות על הגברת אוויר קר ויותר על הסרת החום הקיים?

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים