מקלחונים – כל מה שצריך לדעת כדי למצוא את המקלחון המושלם עבורכם

חדר הרחצה בבית הוא אחד החדרים הכי שימושיים לכולנו. אנחנו קמים בבוקר ומתקלחים או מצחצחים שיניים בחדר הזה, לפעמים אנחנו משתמשים בשירותים שבחלל הזה במהלך היום וכמובן שבערב מסיימים את היום שלנו שם. לכן, חשוב מאד, כאשר מדובר בחדר רחצה לתכנן אותו באופן מושלם שיענה על הצרכים שלנו. יחד עם זאת, הצרכים שלנו מחדר המקלחת או האמבטיה משתנים במהלך השנים. הורים לילדים קטנים יעדיפו פעמים רבות אמבטיות בחדר הרחצה כי בהן קל יותר לקלח את הילדים, אבל ככל שמתבגרים, ובמיוחד אנשים מבוגרים, יעדיפו מקלחונים שמאפשרים גישה נוחה יותר בכניסה למקלחת ותופסים פחות מקום בחלל החדר. איך שלא הופכים את זה, המקלחון שתבחרו חייב להיות שימושי, נוח ומותאם לחדר שבו הוא נמצא.

סוגי מקלחונים וההבדלים ביניהם

בשוק יש כיום מגוון דיי גדול של מקלחונים ששונים זה מזה במספר פרמטרים, זה יכולה להיות צורת הפתיחה של הדלתות, הצורה של המקלחון עצמו או המידה של המקלחון שנבחר. נפרט כאן על האפשרויות השונות בתחום:

  1. אפשרויות פתיחה – מבחינת אפשרויות פתיחה יש לנו מקלחון שנפתח באמצעות דלת הזזה, מתאים בדרך כלל לחללים קטנים, ישנם מקלחונים שנפתחים באמצעות דלתות על ציר ומצד אחד דורשים יותר מקום לפתיחה ולסגירה ומצד שני יש אומרים שקל יותר לנקות ולתחזק אותם. יש מקלחונים שנפתחים חלקים ומתקפלים פנימה וגם חוסכים מקום.
  2. מבנה המקלחון – רוב המקלחונים הם פינתיים, ואז הם יכולים להיות מרובעים, מלבניים ואף עגולים כאשר הם תוספים פינה בחדר. ישנם מקרים שבוחרים להתקין מקלחון חופשי בלי שהוא מעוגן בקירות חדר האמבטיה, וישנם מקרים בהם בוחרים להתקין את המקלחון שקוע כולו בקירות כאשר רק הדלת של המקלחון נפתח ונסגרת.
  3. גודל המקלחון – המקלחון יכול להגיע במגוון גדלים סטנדרטיים או בהתאמה אישית

מה היתרונות של מקלחון לעומת אמבטיה?

מקלחונים יכולים להוות את הפתרון המושלם גם לחדרי רחצה קטנים יתר אבל גם לגדולים יותר. הם הם נגישים יותר, בעיקר לאנשים מבוגרים שלא רוצים להרים את הרגל בשביל להיכנס לאמבטיה וחלילה ליפול. מקלחון יכול לחסוך מקום בחדר הרחצה וקל לנקות ולתחזק אותו. גם במחיר, פעמים רבות מקלחונים יהיו זולים יותר מאמבטיות ויותר קל לשדרג אותם במהלך השנים מבלי שצריך להחליף את כל המערך.

איך מחליטים על המקלחון המתאים?

ראשית כדאי לבדוק את החלל האם הוא קטן או מרווח מספיק. לדוגמה, אם חדר הרחצה קטן במיוחד נבחר כנראה במקלחון פינתי עם פתיחת ציר ובכך נחסוך מקום שדורשת פתיחת הדלתות. אם חדר הרחצה גדול אנחנו הרבה פחות מוגבלים בבחירה ונוכל לבחור מה שמתאים לנו ברמת העיצוב. גם בחירת המבנה תלויה בגודל ובחלוקה של החלל בחדר.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים