שמונה טיפים לעריכת אירוע טקס ברית מילה מוצלח

בשעה טובה ובמזל טוב נולד התינוק החדש במשפחתכם, אליו ייחלתם וחיכיתם לו, וכעת אתם נערכים בהתרגשות גדולה אל עבר עריכת טקס ברית המילה שכמעט תמיד נערך שמונה ימים מרגע הלידה ובזמן מהיר יחסית. לצד לחץ הזמן ההכנות לקראת הטקס רבות ובכדי להקל עליכם את המשימה אספנו כמה טיפים לעריכת אירוע מוצלח, טקס המילה שיעבור בשלום וכן בכמה שפחות לחץ או חרדה

תעשו רשימת ספקים

הכינו רשימה מפורטת של כל הנדרש לכם לשם עריכת האירוע כמה חודשים מראש, אם יש צורך גייסו את בני המשפחה או את החברים לסייע לכם במה שצריך. בדקו את מסגרת התקציב, חשבו על הבגדים לאירוע ובייחוד כאם לאחר לידה, חשבו על צלם לברית שתרצו להזמין או אם תרצו להוסיף מוסיקה לאירוע שלכם, עיצובי בלונים, שי ורכישת מתנות לאורחים וכדומה. הכינו מראש את רשימת המוזמנים ואף ניסוח או גלויה של הזמנה בסיסית, בדקו את כל האופציות לגבי מיקום האירוע בחירת התפריט, וכמובן צרו קשר עם כמה מוהלים במקביל ליתר ביטחון, שיוכלו להגיע בתאריך טקס ברית המילה המשוער שלכם.

 

מוהל

בחרו מוהל על פי המלצות המכרים, קרובי המשפחה או את המוהל שהייתם מרוצים ממנו מאירוע קודם שלכם או מאירוע אחר שהייתם נוכחים בו. אל תהססו לשאול את המוהל כל שאלה ביחס לטקס גם אם יש לכם שאלות רבות, שאלו בנוגע לרישיון שברשותו וכל שאלה אחרת העולה בראשכם לגבי ההכנות לברית המילה ולאחריו, למשל את נושא האלחוש המקומי שניתן למרוח לתינוק בכדי להקל על כאביו. וודאו כי המוהל משתמש בכלים סניטריים שעברו חיטוי ואף בכלים חד פעמיים. באפשרותם גם לרכוש ערכה חד פעמית לטקס ברית המילה שניתן להזמינה ברשת

 

רשימת ציוד ומצרכים

הכינו מראש את כל הציוד הנדרש לטקס ברית המילה כפי שציין גם המוהל- החל מכיסא אליהו הנביא ועד לכרית עליו נושאים את התינוק, בגדים להחלפה, מוצץ, יין לקידוש, כמובן בחרו את הסנדק ומי יישא בחיקו את התינוק למוהל, תחבושות, שמיכות, חיתולי בד וטיטולים, בקבוקי מים, סידורים או בשמים לטקס עצמו, שאלו על כל פרט ועל כל פריט שיש להביא לטקס. בדקו כי המוהל משתמש בציוד סטרילי שעבר חיטוי ואל תהססו לשאול אותו כל שאלה בנושא. הגיעו מוכנים מראש גם ביחס לבני המשפחה למשל בנושא השם שבחרתם עבור הרך הנולד וכדומה.

 

להקדים

הגיעו למקום הטקס מוקדם יותר ולא ברגע האחרון, הכינו מבעוד מועד את כל שנחוץ לכם לאירוע ולטקס, כך תהיו רגועים יותר ומוכנים לקבל את פני כל האורחים וכן להתחיל בטקס כולו בזמן ולא באיחור

 

האכילו את התינוק

האכילו את התינוק כשעתיים מראש לפני הטקס ולא בסמוך אליו כיוון שזה עלול ליצור הקאות אצל הרך הנולד. האכלה של כמה שעות מראש תוסיף לנינוחות ולרוגע הכללי של התינוק. ניתן גם לתת לתינוק מעט אקמול בהתייעצות מראש למניעת כאבים במהלך הטקס ולשם תחושת רוגע כללית.

 

בדיקה אחרונה לפני הברית

וודאו כי התינוק בריא וכי רופא הילדים וכן המוהל בדקו את הרך הנולד והם מאשרים לערוך את טקס ברית המילה. מרבית התינוקות נולדים עם אחוזי צהבת גבוהים יחסית לאחר לידתם, דבר העלול לעכב את עריכת טקס ברית המילה בדיוק לאחר שמונה ימים, וודאו מראש כי הבדיקות הרפואיות של התינוק תקינות ואין כל מניעה בריאותית לערוך את טקס ברית המילה, כמו גם בדקו כי משקלו תקין- תינוקות פגים או במשקל פחות משני קילוגרם וחצי אינם עוברים את טקס המילה עד עלייה יפה במשקלם.

 

בסיום הטקס

לאחר טקס ברית המילה רחצו את התינוק במים ובסבון טבעי, הימנעו משימוש במגבונים לחים או ממשחות הכוללים חומרי אלכוהול שונים ולכן עלולים לשרוף את עור התינוק החשוף וליצור אי נוחות. השתמשו בשמן טבעי כלשהו למשל שמן שקדים, שמן פראפין, שמנים טהורים וטבעיים המיועדים לתינוקות, להקלה על התינוק וכדי להימנע מהידבקויות של כפלי עור. אל תתרגשו יתר על המידה מבכי הנוצר מצריבה עם מתן שתן או מהכחלה מעטה של איבר המין, אלו תופעות טבעיות והן חולפות במהירות רבה. הקפידו להחליף חיתולים בתדירות גבוהה יותר ואל תהדקו יתר על המידה את הטיטול לגופו של התינוק.

 

תהיו רגועים

זכרו כי כמעט כל הטקסים וכל אירועי ברית המילה הנערכים בכל רגע ובכל יום עוברים בשלום וללא שום תקלה או סיבוך, הבכי המועט של התינוק נרגע עם הזמן והוא טבעי, הפצע מתחיל להגליד בהצלחה, התינוק רגוע ונינוח יותר, הדימום הקל חולף. מדובר בפעולה כירורגית קטנה ביותר יחסית שאין לחשוש ממנה כלל והיא מלווה את המסורת היהודית מדורי דורות. עקבו תמיד אחר הנחיות המוהל לאחר ברית המילה מבחינת אמבטיות ובדיקת גלד הפצע, וודאו כי המוהל יגיע לביקור בית כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה וכי התינוק במצב בריא ומתקדם היטב, הימנעו בימים הראשונים משימוש במגבונים הכוללים אלכוהול או ממשחות לטיטולים והיו ערניים על כל שינוי בהתנהגותו של התינוק או בעוצמת הדימום ופנו לרופא הילדים במידת הצורך.

מוגש כחומר עזר מטעם המרכז לצילום אומנותי ואינו מחליף ייעוץ מקצועי/רפואי

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים