אידישע פוסט
  • דף הבית
  • בראש החדשות
  • חדשות
    • כל הכותרות
    • מבזקים
    • חדשות
    • גיוס חרדים
    • גיוס בנות
    • העולם היהודי
    • שבת
    • חינוך והשכלה
  • ארכיון
    • גיוס חרדים
      • דעת תורה
    • היסטוריה יהודית
  • אודות ויצירת קשר
  • דף הבית
  • בראש החדשות
  • חדשות
    • כל הכותרות
    • מבזקים
    • חדשות
    • גיוס חרדים
    • גיוס בנות
    • העולם היהודי
    • שבת
    • חינוך והשכלה
  • ארכיון
    • גיוס חרדים
      • דעת תורה
    • היסטוריה יהודית
  • אודות ויצירת קשר
  • הפיגוע בבית הכנסת בגרמניה: המחבל נשא 4 ק"ג של חומרי נפץ; המחבל הודה כי המניע לנסיון הטבח היה אנטישמי
  • ספרד: המנהיגים הקטלאנים לא יואשמו בהמרדה
  • מלחמת הסחר: ארצות הברית וסין הגיעו להבנות לקראת חתימה על הסכם סחר
  • הרוגים פצועים ונעדרים בעקבות סופת הטייפון האגיביס שפגעה ביפן; מליונים התבקשו להתפנות מבתיהם
  • המבצע הטורקי נגד הכורדים נמשך: יותר ממאה הרוגים וכרבע מליון פליטים; כח מיוחד של ארה"ב נקלע לאש ארטילרית מצד טורקיה; מטוס אמריקני איים לתקוף כלי ארטילרי טורקי; ארה"ב מסרבת לתמוך מכורדים, אך גם לא מאפשרת להם להגיע להסכם עם אסד
  • ראש הממשלה הפלסטיני: "נמנע בגופנו מצבא הכיבוש הישראלי לפלוש לשטחי A"
  • Twitter
אידישע פוסט
  • דף הבית
  • בראש החדשות
  • חדשות
    • כל הכותרות
    • מבזקים
    • חדשות
    • גיוס חרדים
    • גיוס בנות
    • העולם היהודי
    • שבת
    • חינוך והשכלה
  • ארכיון
    • גיוס חרדים
      • דעת תורה
    • היסטוריה יהודית
  • אודות ויצירת קשר
  • דף הבית
  • בראש החדשות
  • חדשות
    • כל הכותרות
    • מבזקים
    • חדשות
    • גיוס חרדים
    • גיוס בנות
    • העולם היהודי
    • שבת
    • חינוך והשכלה
  • ארכיון
    • גיוס חרדים
      • דעת תורה
    • היסטוריה יהודית
  • אודות ויצירת קשר
ראשי » מבזקים » תורני | ניב שפתים – הלכות שקר

תורני | ניב שפתים – הלכות שקר

יהושע זילבר ח׳ באב תשע״ט 8:12
א. באיסור שקר, הוזהרנו לא רק על השקר עצמו, אלא נצטוינו גם להתרחק מן השקר, לשים לב בכל ענייניו שלא יבואו חלילה לידי שקר. ומ"מ אם הוא דבר רחוק שיסתבב מזה שקר אין בזה איסור, אמנם אין למהר לומר על כל דבר שהוא רחוק מהשקר. (כלל א', סעיף ב', וד"ה שיכול להיות)
ב. כאשר רואה את חבירו מתלחש דבר סתר עם אחד אל יחקור מה הם מדברים כי עי"ז יבוא הלה לומר דבר שקר כדי שלא לגלות לו סודו. אבל אם רואה שני בני אדם מדברים שלא בלחדש מותר לשאול על מה מדברים, ולא חיישינן שישקרו. אמנם אם מאיזה סיבה יש ספק שמא ישקר אסור לשאול. (כלל א', סעיף ב' ס"ק י"ט וד"ה אלא אפילו אם יגרום)
ג. כשאדם מזמין את ידידיו לשמחה כגון לחתונה או מר מצוה וכדומה, ואחד מהם לא בא, כשיפגשהו אחר כך לא ישאלנו למה לא באת, כי אם ישאלנו יש לחוש שיתנצל בדברי שקר. ואם חושש שאם ישתוק ולא ישאלנו כלו יפגע חבירו על שלא נתן דעתו לשואלו למה בא, נכון שמיד כשיפגשהו יאמר לו מעצמו ודאי היה לך סיבה שלא יכולת לבוא, ואין לי קפידא עליך ח"ו. (כלל א', סעיף ב' ס"ק י,ט)
ד. כאשר רואה ריב בין ב' בני אדם לא יאמר לאחד מהם אתה צודק, שעי"ז ודאי יאמר חבירו דברי שקר להצדיק עצמו. (כלל א', סעיף ב' ס"ק כ')

כתבות נוספות שיעניינו אותך

יהושע זילבר |להציג את כל הפוסטים של יהושע זילבר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס