בנק דיגיטלי – בנקאות מתקדמת שחוסכת לכם זמן וכסף

בנקאות היא עולם מורכב לעובדים בה, אבל לנו היא מעולם לא הייתה קלה יותר, ובעולם בו כולנו צריכים להשתמש יום יום בשירותים בנקאיים, כמה טוב שהומצא הבנקאות הדיגיטלית. בנק דיגיטלי הוא בעצם שירות שמאפשר ללקוחות הבנק לבצע פעולות בנקאיות רבות ומגוונות מבלי להגיע באופן פיסי לסניף, מבלי לעמוד בתור, ואז לגלות שחסרים מסמכים וצריך לבוא שוב.

כיום לא רק שהאינטרנט מהווה מקום הפעילות העסקית השוקק ביותר בעולם, ומרבית העסקאות מתבצעות היום אונליין, אלא גם הבנקים כולם עוברים לבנקאות מקוונת, והשאלה היא לא האם לעשות זאת, אלא האם בכלל נותרה דרך אחרת. בואו ניכנס קצת יותר לעומקו של עניין, כדי להבין במה מדובר, כדי שגם אתם תוכלו לעשות את הצעד הנבון ולהתקדם עם העולם.

 

בנקאות עם המון יתרונות

שירותי בנק דיגיטלי הם שירותים נוחים, פשוטים ונגישים, ואפשר לבצע אותם מכל מקום ובכל זמן. הנה חלק מהיתרונות של שירותים אלו:

  • נגישות – כיום החוק מחייב בעלי אתרים לאפשר תנאי נגישות גבוהים גם לאנשים עם קשיים שונים לשימוש באינטרנט, מה שאומר שהכול נהיה קל יותר לשימוש ונגיש יותר גם אם יש לכם מגבלת ראיה או שמיעה למשל.
  • פעילות עשרים וארבע שבע – האינטרנט לא ישן, ואם הבנק שלכם מתנהל אונליין, אז גם הבנק שלכם לא ישן. תוכלו לבצע את הפעולות שאתם צריכים לעשות מתי שאתם רוצים, מתי שנוח לכם, מתי שיש לכם זמן.
  • מגוון עצום של שירותים – כשאתם ניגשים לבצע פעולות אונליין אתם מגלים עוד הרבה פעולות והזדמנויות שבכלל לא ידעתם שהבנק שלכם מציע, כי פתאום זה מופיע בתפריט לנגד העיניים. כשזה שם לנגד עינינו, זה לא רק נח יותר, אלא גם יכול לחסוך לנו הרבה מאוד זמן, והרבה מאוד כסף לאורך זמן. הבחירה להפקיד בתוכנית חיסכון קצרה איזשהו סכום שיושב בחשבון שלנו כבר כמה חודשים ומעלה אבק במקום לצבור ריבית למשל הופכת קלה מאוד כאשר אנו רואים את הנתונים מול העיניים, ואפילו מקבלים המלצה על כך מהבנק, והצעה ללחוץ על כפתור ולהפקיד את הכסף בתוכנית.
  • נוחות שלא הייתה פעם – ממשק דיגיטלי נוח ונעים לשימוש הוא דבר שלא קל לייצר. כל החברות הגדולות שעוברות לאונליין עובדות על משקים אלו, ולעיתים זה לוקח שנים להגיע לממשק המושלם, שצריך להשתנות כל הזמן במקביל להתפתחויות בחברה ובשירותים שהיא מציעה. זה נכון גם לגבי בנקים. העניין הוא שבנקים נמצאים תחת פיקוח צמוד של המדינה, והם מתעסקים עם כספים. ממשק המשתמש שלהם עובר כמות עצומה של בדיקות, ביקורות, שיפורים, ודיוק עד כדי יצירת ממשק משתמש נוח ואינטואיטיבי שמאפשר לכם לבצע פעולות בקלות ובנוחות, בלי לחשוב יותר מדי איך עושים זאת.
  • גישה מרחוק – מובן מאליו שהעניין של מעבר לאונליין מאפשר לכם לגשת לחשבון הבנק שלכם מכל מקום, אבל האם חשבתם על האפשרות של לגשת אליו גם מחו"ל? העניין עם בנקאות אונליין ובנקים דיגיטליים זה הנגישות העצומה וחסרת הגבולות, הכוללת לא רק ביצוע פעולות מחו"ל (שכחתם לשלם חשבון? אין בעיה!), אלא גם הגישה הישירה לשאלות וייעוץ עם בנקאים ישירות דרך האתר, כאשר כל התשובות כתובות ונשמרות, ומאפשרות לכם לחזור לקרוא אותן שוב מתי שתרצו אם שכחתם את הפעולה או את ההסבר.

זה גם יותר זול!

הבנקאות הדיגיטלית היא לא רק פיתרון נוח ברמה הטכנית, אלא גם ברמה הכלכלית. ממש כמו שחנות דיגיטלית יכולה לגבות פחות, כי הבעלים לא צריכים לשלם על שכירות של חנות, של עובדים, ניקיונות, ועוד אינספור מיקרו-חשבונות חודשיים של בעל עסק, כך גם הבנקים חוסכים הרבה מאוד כסף כאשר הם מעבירים את העסקים שלהם לאונליין.

מסיבה זו בנקאות דיגיטלית מאפשרת לנו, ללקוחות, ליהנות ממחירים תחרותיים יותר על אותן הפעולות שבעבר היו עולות לנו יותר. העברות בנקאיות, שליחת כספים לחו"ל, פתיחת תוכניות חיסכון או לקיחת הלוואה, כל אלו ועוד מגוון פעולות עולות לנו בזול יותר וקלות יותר לביצוע.

עוד כתבות בנושא: