האם בשנת 2023 צריך להוציא ויזה לארהב?

אם הקשבתם לחדשות לאחרונה, ככל הנראה יצא לכם לשמוע על הפטור מויזה לארהב. ישראל עובדת רבות על מנת להשיג את הפטור הזה, אך לארצות הברית יש מדיניות נוקשה בעולם. מכאן עולה השאלה, האם בשנת 2023 ישראלים עדיין צריכים להוציא ויזה לארהב? התשובה היא חיובית. כל מי שמעוניין להגיע לארצות הברית מכל סיבה שהיא נדרש להוציא אשרת כניסה. מי שלא יוציא את האשרה טרם הכניסה למדינה ימצא את עצמו חוזר על עקבותיו. גם אם לדעתכם מדובר על עניין פעוט, לרשויות ההגירה בארהב יש אפס סובלנות לעניין הזה. מה חשוב שתדעו לפני שתתחילו למלא את כל הטפסים אותם צריך למלא טרם הגשת האישור לויזה? ריכזנו לכם את כל המידע החשוב.

 

הבעיות בדרך להשגת פטור מויזה לארצות הברית

לישראל וארה"ב יש ידידות מופלאה, מדוע ישראלים עדיין נדרשים להוציא ויזה לארהב? הסיבה לכך היא שלממשל האמריקאי יש כמה דרישות חשובות הנוגעות למתן פטור. הממשל דורש שכל המידע בנוגע לאזרחים הישראלים יגיע לידו אחת לכמה שנים. כך שאם יהיו ישראלים עם עבירות פליליות, לממשל האמריקאי תהיה הזכות להחזיר אותם לישראל. הדרישה הזאת פחות בעייתית בעיני הממשל הישראלי, אפשר להבין מאיפה היא מגיעה. בו בזמן הדרישה הבעייתית באמת תהיה הרצון של ארה"ב להדדיות מצד ישראל. משמעות הדבר היא שפלסטינים עם אזרחות אמריקאית יכולים להיכנס ולצאת מישראל בחופשיות מלאה. כל ישראלי מבין את הבעייתיות בעניין, מציאות שקשה לישראל ליישר איתה קו.

 

גם לאחר קבלת הפטור לא ניתן יהיה ליישמו מיד

מה יקרה ביום שאחרי קבלת הפטור להוצאת ויזה לארהב? יהיה צורך לבסס את התשתיות שיאפשרו לישראלים לטוס לארה"ב בחופשיות מלאה. גם אם בחודשים הקרובים תהיה פריצת דרך, התהליך אמור לקחת עוד כמה שנים טובות. התרחישים האידיאליים מספרים כי עד שהכול יהיה מיושם זה רק לקראת שנת 2025. ישראלים שירצו לטוס לארה"ב עד לקבלת האישור הסופי יידרשו להגיע עם ויזה כפי שעשו קודם לכן. הויזה היא שימושית, כזאת שתאפשר לכם להמשיך לבקר בארה"ב למרות הכל. 

 

מהיום כבר לא מסובך להוציא ויזה לארהב 

ישראלים רבים לא מוציאים ויזה לארהב רק בגלל החששות מפני התהליך. בהחלט אפשר להבין את החששות, יש כאלה שעבורם כל הפרוצדורה נראית מאיימת ומפחידה. אך תזכרו כי כל עוד אינכם מחזיקים באזרחות נוספת, לא יהיה לכם תחליף או אפשרות אחרת. חובה עליכם להוציא את הויזה, אחרת לא תוכלו לבקר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. עם חברת שגרירות אונליין תדעו כי יש לכם אל מי לפנות כדי לזרז תהליכים ולקצר את כל הפרוצדורה. המומחים שמכירים את התהליך על בוריו יסייעו לכם עד שתקבלו את האישור המיוחל. מהיום זה קל להוציא ויזה לארצות הברית עבורכם או עבור בני משפחה אחרים.   

עוד כתבות בנושא: