הפתרון הפשוט והטוב: אוכל מוכן לשבת

סוף השבוע מתקרב, וכל עם ישראל, כהרגלו, עסוק. אפשר להגיד שההכנות לשבת מתחילות כבר ביום הראשון של השבוע, וכשמגיע סוף השבוע אנחנו עדיין רודפים אחרי הזנב. בין הסידורים של חיי היום יום, הבית, הילדים, העבודה, הלימודים, הנסיעות וכל מה שמסביב, אנחנו עושים את כל מה שביכולתנו בכדי לייצר אווירת שבת מושלמת בבית, בארוחת שבת עם כל המשפחה.

אז איך בכל זאת, למרות תנועת החיים הבלתי פוסקת שדורשת מאיתנו את כל תשומת הלב כל הזמן, אנחנו יכולים לסדר שולחן שבת מושלם? הפתרון המושלם הוא הזמנת אוכל מוכן לשבת, אוכל טוב, טעים, בריא ומשפחתי.

מה אפשר להזמין לשבת?

לא צריך להסתפק במנה או שתיים, או להתפשר על סוג האוכל שתאכלו בשבת. להיפך, בשבת חשוב לאכול טוב, קצת יותר מהרגיל, ולהתענג בחיק המשפחה עם ארוחה גדולה שמכבדת את השבת. מסיבה זו תוכלו להזמין ממגוון עצום של מנות לשבת, והנה כמה דוגמאות:

  • מרקים:
    קובה סלק – מנה קלאסית ואהובה, מרק טעים בתיבול בייתי, שמגיע, איך לא, עם כדורי קובה ממולאים בתערובת מפנקת של בשר טחון.

קובה חמוסטה – למה רק קובה סלק, כשאפשר מנה של קובה חמוסטה, מרק חמוסטה עם הטעם המיוחד והחמצמץ שכולנו מכירים, גם הוא מגיע עם כדורי קובה ממולאי בשר.

מרק שעועית – מנה חורפית וביתית, "כבדה" כמו שמנה שכזו צריכה להיות, יש משהו מספק במיוחד במרק שעועית עשיר עם בסיס של עגבניות.

שניצלונים – הילדים משתגעים מהמנה הזו, והמבוגרים מעירים את הילד הפנימי שלהם, יש משהו במנות שניצל קטנות, עם פירורי הלחם והשומשום, בטיגון מדויק ובצבע מושלם, שפשוט שם לכולם חיוך על השפתיים.

כנפיים – כנפי עוף זו מנה מפנקת, ממש כמו השניצלונים, אבל עם סטייל אחר, ועם רוטב הצ'ילי המתקתק שמאפיין את המנה אי-אפשר שלא להתרגש ממנה.

כרעיים עוף – מנה קלאסית זו מנה שאפשר להגיש בכל ארוחה, בכל שולחן שבת, אצל כל עדה ועדה בעם ישראל, ותמיד להצליח. כרעיים בתנור זה פשוט וטעים, לא יומרני, וכן מפנק, מנה שעושה תחושה של בית.

דגים ובשר לשבת

לא רק מרקים או עוף, הרי ששבת זו ארוחה גדולה, וברשימת המנות של אוכל מוכן לשבת כדאי להגיש גם כמה מנות דגים ובשרים. מנות הבשר יכולות לכלול בשר אסאדו בבישול ארוך שמגיע עם פירות יבשים ועם ערמונים, צלי בשר בתנור, בקר ברוטב סצ'ואן (מתוק וחריף), או אפילו מוסקה בשרית עם בשר בקר, מנה מועדפת ואהובה במיוחד.

לדגים גם כן מקום של כבוד על שולחן השבת, ותוכלו ליהנות מהזמנה של מגוון רחב של מנות דגים שונות. קציצות דגים ברוטב חמצמץ ולימוני, או דווקא דג חריף (מושט) בסגנון מרוקאי, או שבכלל תעדיפו פילה סלמון בתנור, מה שהכי מתאים למשפחה שלכם, לשולחן שלכם, לארוחת השבת שלכם.

עוד כתבות בנושא: